Projekt: V ŘÍŠI ZVÍŘAT (březen/duben)

Publikováno: 15. 1. 2020

Během sedmi týdnů jsme především v hodinách ČJ a ČT procházeli říší zvířat. Poznávali jsme různé zástupce z jednotlivých živočišných říší a dozvídali se spoustu nových informací. Četli jsme texty encyklopedické, prózu i poezii o zvířatech.

První týden jsme poznávali SAVCE. Dozvěděli jsme se, proč se jim tak říká, poznali jsme zajímavé savce, kteří na první pohled jako savci nevypadají: delfína a netopýra. Porovnávali jsme medvěda hnědého s medvědem ledním - učili jsme se pracovat s Vénovým diagramem. Zajeli jsme si do Toulcova dvora podívat se na hospodářská zvířata zblízka, sáhnout si na ně, krmit je, dozvědět se, jak se o ně pečuje. Vyplňovali jsme pracovní listy - jaký máme z jednotlivých zvířat užitek?

Druhý týden jsme se seznamovali s PTÁKY. Úkoly byly zaměřené na čtení s porozuměním, na ověřování informací. Zkoušeli jsme si dělat jednoduché výpisky. Ve třídě jsme měli vycpané káně a výra velkého. Porovnávali jsme ptáka a netopýra.

Ve třetím týdnu jsme se zaměřili na RYBY. Podívali jsme se na vývoj ryb, na to, čím jsou jedinečné. Porovnávali jsme rybu a velrybu. Seznámili se s rejnoky. Ve třídě jsme měli rájovce dlouhoploutvého.

Čtvrtý týden patřil OBOJŽIVELNÍKŮM. Zjistili jsme, kdo mezi ně patří, jaký je vývoj žáby. Od tohoto týdne jsme se starali o axolotla Axíka - našeho adoptovaného mloka.

V pátém týdnu jsme objevovali PLAZY. Pracovali jsme s texty, názvy a obrázky k jednotlivým zástupcům plazů, dozvídali se nové věci. Byla u nás na návštěvě želvička.

Šestým týdnem jsme se probojovávali skrze HMYZ. Ve třídě jsme měli pakobylky i šváby. Také cvrčky, kterými krmíme Axe. Dozvěděli jsme se mnoho o životě mravenců, porovnávali jsme motýla a můru, seznámili se s vývojem lučního koníka. Nakonec jsme ještě porovnávali hmyz a pavouka. Zjistili jsme také, jak se hmyz pohybuje, čím se někteří zástupci živí,...a mnoho dalšího, co nás zajímalo.

Další týden patřil tvorbě našich karet o různých zvířatech. Každý si mohl vybrat živočicha, který ho zajímá a zpracovat o něm svou "Kartu zvířete". Svou práci pak prezentoval před ostatními - někteří ve skupinkách, někdo před celou třídou. Děti se sebehodnotily podle předem daných kritérií, dostalo se jim i hodnocení od spolužáků. Každý žák má svou KNIHU ŽIVOĆICHŮ/ZVÍŘAT se všemi pracovními listy za celou dobu projektu. Z karet zvířat nám vznikla i třídní ENCYKLOPEDIE ŽIVOČICHŮ 1.D.

Nakonec jsme vytvořili naši vlastní ZOO. Zveme Vás na její prohlídku - čeká na Vás ve 2. patře u naší třídy...