Aktuality


Žáci osmých tříd si užívají Anglii

Žáci osmých tříd si užívají Anglii

Ve středu 4. května odpoledne odjeli žáci na poznávací zájezd do Anglie. V Londýně už stačili navštívit Greenwich s královskou observatoří, jeli lodí po Temži, podívali se d Tower of London a známý Tower Bridge. Procházkou viděli The Monument, což je památník na velký požár Londýna v roce 1666. První den v Anglii byl zakončen takřka sportovní událostí - prohlídkou londýnské katedrály St. Paul's, přičemž na vršek kopule museli vystoupat a sestoupat 528 schodů. Všichni se mají dobře a poznávací expedici si užívají.

Gratulace deváťákům a poděkování našim učitelům ❤️

Gratulace deváťákům a poděkování našim učitelům ❤️

Máme za sebou náročné období přijímacích zkoušek na střední školy. Letošní deváťáci měli ztížené podmínky nejen Covidem, ale i velkým počtem zájemců o studium na SŠ. Přesto se jim podařilo uspět v prvním kole příjímacích řízení na 85%. Gratulujeme! Těm, kterým to nevyšlo, poskytujeme veškerou podporu a servis, aby to dobře dopadlo na odvolání, nebo ve II. kole přijímacího řízení. Nebojte, dáte to! Velké poděkování patří našemu skvělému týmu vyučujících českého jazyka a matematiky, kteří naše žáky od září intenzivně připravovali - ať ve svých hodinách nebo formou individuálních konzultací. Děkujeme ❤️ Marii Novákové, Věře Prokopové, Petře Šmokové a Martinovi Korenčíkovi❤️.  

No Backpack Day i na kbelské škole

No Backpack Day i na kbelské škole

  Oblíbený celosvětový happening dorazil 5. května také do kbelské základní školy. No Backpack Day, nebo-li po česku Den bez aktovek, je akce, která upozorňuje na miliony dětí po celém světě, které nosí školní pomůcky jen tak v ruce třeba i do několika kilometrů vzdálených míst. Touto symbolickou akcí vyjádřili naši žáci podporu vzdělávání v zemích třetího světa. Děkujeme žákům 9.A, kteří s touto aktivitou přišli a také všem žákům, kteří se do akce zapojili. A v čem všem lze nosit školní pomůcky? To zjistíte z přiloženého videa. :-)  

Projekt Obejmi čtením v soutěži Brána k druhým uspěl

Projekt Obejmi čtením v soutěži Brána k druhým uspěl

  ❤️ A zase ty Kbely! ❤️   Naše škola zažívá v poslední době úspěchy nejen na poli sportovním, ale také úspěchy na poli zájmového a neformálního vzdělávání. Projekt OBEJMI ČTENÍM se dostal do finále jubilejního 10. ročníku celorepublikové soutěže BRÁNA K DRUHÝM a byl oceněn Národním pedagogickým institutem & Českou radou dětí a mládeže.   Slavnostní předávání cen proběhlo v pondělí 4. května a mimo jiné jsme si naším čtením a povídáním pro domovy seniorů "vyčetli" nejen skvělé finále soutěže, ale také ceny v podobě společenských her a zajímavých knih, které budou věnovány do naší školní družiny. Žáci si nejprve prohlédli Národní technické muzeum, aby následně drželi palce našemu projektu. Povedlo se! :-)   Všem žákům a učitelům, kteří se podíleli na tomto projektu, moc a moc gratulujeme a děkujeme! Poděkování patří také paní Martě Žurkové ze Kbel, která s nápadem v době koronaviru oslovila kbelskou školu a celou dobu nás při on-line čtením doprovázela. Vedení školy od samého počátku projekt podporovalo. Svým nadšením aktivně získalo několik domovů seniorů po celé republice, ve kterých pak kbelští žáci rozdávali radost.  

JOSIP PLEČNIK - po jeho stopách na PRAŽSKÉM HRADĚ

JOSIP PLEČNIK - po jeho stopách na PRAŽSKÉM HRADĚ

V úterý 26. 4. 2022 jsme se vydali na Pražský hrad po stopách významného slovinského architekta Josipa Plečnika, který  ve dvacátých letech 20. století  pracoval na úpravách Hradu a vtiskl mu reprezentativní tvářnost. Obdivovali jsme výsledky jeho práce nejdříve na třetím nádvoří. Monolit z mrákotínské žuly, fontána u sochy sv. Jiří, Orlí fontána, dlažba, ale i originální kanalizační poklopy – vše vytváří dokonalý soulad. Plečnikovu práci v bytě prezidenta Masaryka jsme si prohlédli na panelech, které jsou součástí výstavy o architektovi. Provázely nás po celou dobu našeho putování. Nadchlo nás Býčí schodiště, které propojuje 3. nádvoří s jižními zahradami. Otevřel se nám úchvatný pohled na Prahu nejen ze schodiště, ale i z Plečnikovy vyhlídky. Věnovali jsme se hlavně zahradě Na Valech a zahradě Rajské. Nemohli jsme samozřejmě vynechat památník 2. pražské defenestrace. Všechny stavby a vyhlídky v zahradách jsou dokonalé. Čekalo nás již jen rozloučení s monolitickou mísou a potom i s Pražským hradem u Matyášovy brány. Tady se završila naše vycházka za historií.

Zveřejnění seznamu přijatých žáků do 1. tříd pro školní rok 2022/2023

Zveřejnění seznamu přijatých žáků do 1. tříd pro školní rok 2022/2023

  Vážení rodiče budoucích prvňáčků, níže naleznete seznam přijatých dětí pro školní rok 2022/2023. Kódy jsou shodné s těmi, které jste obdrželi při zápisu. Všem přijatým gratulujeme a v září se na děti budeme těšit.   Rozhodnutí o povolení odkladu školní docházky a Rozhodnutí o přijetí do přípravné třídy, případně Usnesení o přerušení správního řízení jsou rodičům odesílána poštou (5. 5. 2022).

ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE | Mezinárodní šetření ICILS  26.4.2022 se účastní žáci třídy 8.A

ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE | Mezinárodní šetření ICILS 26.4.2022 se účastní žáci třídy 8.A

  Mezinárodní šetření ICILS (International Computer and Information Literacy Study) si klade za cíl získat poznatky o dovednostech žáků v oblasti počítačové a informační gramotnosti (CIL).Jedná se o první mezinárodní komparativní studii sledující připravenost žáků na život v informační společnosti – tj. schopnost používat počítače k vyhledávání, vytváření a sdílení informací za účelem úspěšného fungování jedince doma, ve škole, na pracovišti a ve společnosti.ICILS je na mezinárodní úrovni koordinován Mezinárodní asociací pro hodnocení výsledků vzdělávání (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA). V České republice za přípravu, realzaci a vyhodnocování šetření ICILS odpovídá Česká školní inspekce. Šetření zjišťuje od roku 2013 každých pět let rozdíly ve výsledcích CIL jednak mezi jednotlivými zeměmi, jednak mezi školami v rámci jednotlivých zemí tak, aby zjištěné rozdíly mohly být dány do souvislosti se způsobem poskytování vzdělávání v oblasti CIL. Šetření dále zjišťuje souvislost mezi úspěšností žáků a různými aspekty vzdělávacích systémů, technologickým zázemím škol, rodinným zázemím a individuálními charakteristikami žáků.  

DEN ZEMĚ - interaktivní hry a kvízy  pro děti i rodiče

DEN ZEMĚ - interaktivní hry a kvízy pro děti i rodiče

  Den Země se celosvětově slaví 22. dubna jako mezinárodního svátek životního prostředí. Poprvé byl uspořádán v roce 1970, kdy se na různých místech USA shromáždilo na 20 milionů lidí, kteří demonstrovali za zdravější životní prostředí. Kampaní chtěli demonstranti prosadit přijetí nových zákonů o ochraně životního prostředí a prosadit tyto otázky do politické diskuse. Kampaň měla nebývalý ohlas. Od roku 1990 je svátek připomínán i v ČR.  

Třídy 4.B a 4.D úspěšně zakončily projekt ABECEDA PENĚZ

Třídy 4.B a 4.D úspěšně zakončily projekt ABECEDA PENĚZ

  Finanční gramotnost je dnes nevyhnutelnou součástí vzdělávacího programu. Proto letos čtvrté třídy prochází programem finanční matematiky od České spořitelny. Zatímco třídy 4.A a 4.C program čerstvě zahájily, třídy 4.B a 4.D ho mají úspěšně za sebou. Součástí projektu bylo vytvoření, propagace a provoz vlastního e-shopu. Žákům se v obou třídách podařilo vše vyprodat! I díky tomu naše třídy vydělaly za podpory pedagogů, rodičů a místních obyvatel zajímavou tržbu - 50 269 Kč! K této částce přišpěly i dobrovolné finanční dary, které leckdy mnohonásobně převýšily hodnotu prodávaných produktů, příkladem je vysoký příspěvek ředitele školy. :-)   

PO COVIDU OPĚT S ANDERSENEM

PO COVIDU OPĚT S ANDERSENEM

Po dvouleté odmlce způsobené pandemií covidu se žáci a učitelé kbelské základní školy dočkali! Konečně mohli navázat na tradiční akci, která si získala oblibu na školách i v knihovnách po celé republice. Noc s Andersenem každoročně probíhá u příležitosti výročí narození dánského pohádkáře Hanse Christiana Andersena a je zároveň spojena s Mezinárodním dnem dětské knihy. I ve Kbelích byl první dubnový den věnován knížkám. Dopoledne probíhaly čtenářské projekty a večer byl vyhrazen aktivitám spojeným s tématy letošního ročníku Noci s Andersenem.             Večerní a noční program byl připraven na obou budovách školy pro žáky 1. – 9. ročníku, přihlásilo se téměř dvacet třídních kolektivů. Děti mohly navštívit tvořivé dílny, vyrobit si loutku, vyzkoušet si základy knihařství, zasoutěžit si v pohádkových kvízech nebo navštívit jedno z řady divadelních představení, která pro ty nejmenší nacvičili a zahráli žáci vyšších ročníků. Právě propojením tříd 1. a 2. stupně je Noc s Andersenem výjimečná.  Po setmění nechyběla pohádková bojovka a taneční party.             Na závěr se sluší poděkovat všem dětem, učitelům, ale také pracovníkům školní kuchyně, kteří v jídelně připravili večeři i snídani, a městské části Praha 19 za zapůjčení pohádkových kostýmů.