ZÁSADY DISTANČNÍ VÝUKY ZŠ PRAHA – KBELY

Publikováno: 6. 4. 2020

Na základě osobních jednání vedení školy s jednotlivými pedagogy přistupujeme k úpravám základních postupů distanční výuky následujícím způsobem:

  • Při distanční výuce je třeba přistupovat k žákům a žákyním individuálně, respektovat a zohledňovat časové i technické možnosti rodin (stanovovat pouze orientační termín odevzdání práce, nabídnout možnost předat vytištěné materiály ve škole apod.).
  • Všichni vyučující mají stále na paměti, aby nezahlcovali rodiny nepřiměřeným množstvím úkolů, lidský kontakt, který děti nyní mají jen se svými nejbližšími, je víc než kompletní zvládnutí učební látky.
  • Zadávání domácí práce probíhá formou týdenních plánů.
  • Každý učitel či učitelka vybírá stěžejní učivo. Vyučující eviduje učivo, které v případě potřeby může být přesunuto do následujícího školního roku. Jeho evidence bude podkladem pro jednání předmětových komisí a metodických sdružení.
  • Prioritou zůstávají hlavní předměty – český jazyk, matematika, cizí jazyky, vyučující dalších předmětů, zejména výchovného charakteru (výtvarná výchova, pracovní činnosti, hudební výchova, výchova k občanství, výchova ke zdraví apod.) zadávají práci na delší časové období a požadují jeden výstup měsíčně.
  • Výklad nového učiva probíhá jednou z následujících forem: on-line výuka, výuková videa vytvořená přímo učiteli naší školy, případně odkazy na již vytvořená výuková videa, prezentace a další vzdělávací zdroje.
  • Každý třídní učitel/ka dbá na udržení sociálního kontaktu se svými žáky a žákyněmi, je s nimi ve spojení alespoň jednou týdně (formou videokonferencí, videohovorů přes různé aplikace – např. WhatsApp, Skype aj., telefonních hovorů, osobních dopisů apod.).
  • Každý pedagog/žka udržuje po celou dobu přehled o všech svých žácích a žákyních, v případě delšího odmlčení nějakého dítěte se snaží zjistit a odstraňovat důvody nekomunikace. Na konci každého týdne o těchto žácích a žákyních informuje třídního učitele/ku, ten/ta zase ředitele školy.
  • Samostatnou kapitolou je hodnocení v tomto období – hodnocení má motivační charakter. Pokud vyučující přistoupí k hodnocení známkou, vždy myslí především na motivační účinek tohoto známkování, z klasifikační stupnice využívá pouze známky 1 a 2.
  • Všichni žáci se speciálně vzdělávacími potřebami, kteří mají nastavená podpůrná opatření 2 a výše, dostanou individuální podporu.

 

Květoslav Přibil – pověřený ředitel školy

Eva Kulichová – zástupkyně ředitele školy

Jarmila Rambousková - zástupkyně ředitele školy

Veronika Boussag - zástupkyně ředitele školy

 

 

Přiložené soubory ke stažení