OBSTÁLA ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA - KBELY PŘI NÁVRATU  ŽÁKŮ I. STUPNĚ DO ŠKOLNÍCH LAVIC?

Publikováno: 27. 5. 2020

Od 11. března, kdy vláda České republiky uzavřela základní, střední a vyšší odborné školy, probíhaly na většině základních škol pokusy o zavedení distanční výuky. Nejméně početnou skupinu učitelů tvoří ti, kteří rezignovali na jakoukoliv formu spolupráce se svými žáky. Do druhé skupiny si dovolím zařadit pedagogické pracovníky, kteří se snažili uspět, avšak přes veškerou snahu byli nuceni se vrátit k pravidelnému zadávání úkolů prostřednictvím informačních systémů a emailů. Tou poslední skupinou, do které patříme i my, jsou učitelé, kteří se s podporou vedoucích pracovníků, rodin i samotných žáků postavili výzvě čelem a odhodlali se tuto výzvu překonat.

Kromě pravidelné distanční výuky, která vyžaduje nespočet hodin věnovaných přípravám pro aplikaci učiva v online prostředí, jsme bedlivě sledovali zprávy i tiskové konference členů vlády. Následně jsme se seznamovali s vydanými manuály MŠMT, které doprovázely naše přípravy pro návrat žáků I. stupně zpět do školy.

Jak byla na tento velmi obtížný den připravena Základní škola Praha - Kbely? Poskytovala dostatečné informace rodičům žáků? Jak probíhala a probíhá výuka?

V první řadě je třeba říci, že naše škola prostřednictvím internetových stránek www.skola-kbely.cz, informačního systému Bakaláři a učitelů v hodinách výuky a při online třídních schůzkách s rodiči, předávala informace vždy v aktuálním čase po celou dobu uzavření škol.

Sledujete-li web školy pravidelně, tak si vzpomenete například na příspěvky o probíhající distanční výuce, vytvořeném konceptu distančního vzdělávání, dostupných vzdělávacích zdrojích, rozhodnutí primátora HMP, příjímacích řízení, zápisech do prvních tříd, všech opatřeních vlády České republiky či zřízení online poradny školního psychologa, ale také články informující o možnostech čerpání příspěvku MPSV ČR, doporučeních jednotlivých vládních institucí a v neposlední řádě možnosti účastnit se vzdělávacích aktivit od 25. května 2020.

Poté následovaly příspěvky a zprávy s podrobnými informacemi, Přihláškou a Čestným prohlášením adresované rodičům žáků I. stupně.

Pozornost vedení školy však byla již mnoho dnů převážně soustředěna na dokončení vlastních strategických procesů, jejichž základními pilíři jsou eliminace případných rizik souvisejících s přenosem Covid -19, adaptace žáků z domovů (omezený sociální kontakt) zpět do školních lavic, kvalita výuky a soulad s manuálem Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy. Konečnými výstupy jsou pokyny pro pedagogické i nepedagogické pracovníky Základní školy Praha - Kbely. Ty definují 18 skupin složených z 230 žáků, kteří se od 25. 5. 2020 účastní prezenční formy vzdělávacích aktivit. Obsahují informace o  přidělených venkovních stanovištích a trasách pro příchody, odchody i pohyb jednotlivých skupin v areálu školy. Pro předcházení možnému střetnutí  skupin byly vypracovány odlišné rozvrhy hodin včetně stanovených časových rozpětí stravování, možnosti využití venkovních učeben a opakující se desinfekce prostor a vybavení školy v průběhu dne.

Vše se podařilo vední školy nastavit tak, abychom i nadále plnili všechna doporučení Ministerstva zdravotnictví a manuál Ministerstva školství na 100 %.  Kromě výuky je naším cílem zajistit bezpečný prostor pro žáky i pedagogické a nepedagogické pracovníky.

O tom, že kromě plnění pokynů si dokážeme s žáky stejně jako dříve užít i legraci, se můžete přesvědčit z přiložených fotografií.  

 

Tady to všechno začíná :)

Stolí PC, notebook, mikrofony, webkamera,

bezdrátová sluchátka a vše propojeno s reproduktory a projektorem.

 

Zadání první vyučovací hodiny pro společnou výuku distanční i

prezenční formy vzdělávání žáků třídy 4. C

Geometrie - obdélník, výpočet obvodu a obsahu je brnkačka.

Poté  už jen nakreslit stopy a hrací pole 

je hotové.

Stejně jsme si poradili i se čtverci, ze kterých jsem 

složili hrací kostku ve tvaru krychle.

1:1. žák distanční výuky a žák výuky prezenční = jeden tým.

Začínáme!

Hodnota na kostce = obtížnost otázky

z vlastivědy, přírodovědy, českého jazyka i matematiky.

Následovala hodina českého jazyka. Jelikož máme všechno

učivo 4. ročníku probrané, vrhli jsme se

na opakování. Ukázka:

 

Poslední vyučovací hodinu jsme v matematice

řešili slovní úlohy.

Ukázka:

Závěrečné shrnutí ve venkovní učebně.