30. 3. 2020 | Distanční vzdělávání
Milí žáci,
otevírá se nám nový týden a s ním i další výzvy v našich životech. Než k nim však přistoupíme, pojďme se podívat, co nás dnes čeká.

V čase první vyučovací hodiny distančního vzdělávání, tj. od 9 h. je vaším úkolem napsat slohovou práci na téma Nejkrásnější příběh mého života.
slohový styl: vyprávění
rozsah: 1 strana formátu A5 (A5 = sešit školní nebo také ½ papíru, který nejčastěji dáváme do tiskáren, tj. formát A4)
termín DO: své vyprávění vyfoť a odešli do 1. dubna 2020 na chat Podpora žáků 4.C nebo emailem na adresu seda@skola-kbely.cz
PŘIPOMEŇME SI
Pokud píšete vypravování, tak vlastně někomu chcete písemně vyprávět o něčem, co se stalo. Aby bylo vypravování pro čtenáře zajímavé a příjemně se mu četlo, je potřeba, aby autor do svého textu zahrnul následující části:
Úvod – uvedení do vyprávění, je třeba nastínit děj, představit postavy ve vyprávění a místo, kde se příběh odehrává, úvodu se také říká expozice
Zápletka – v podstatě část Vašeho vyprávění, kde se něco začíná dít (kolize)
Vyvrcholení – zápletka se může například rozuzlovat a my si při čtení uvědomujeme, o co vlastně šlo (krize)
Zvrat – není nic lepšího, když čteme nějaké vyprávění, když se najednou stane něco, co nečekáme (peripetie)
Rozuzlení a závěr vypravování – konec vypravování
VE VYPRÁVĚNÍ SE SNAŽÍME
- používat správné koncovky podstatných jmen (skloňovat)
- dbát na gramatiku (psát bez chyb)
- neopakovat často stejná slovesa
- stejná slovesa nahrazovat jejich synonymy
- používat více přídavných jmen a příslovcí (tím větu rozvíjíme)
- netvořit příliš dlouhá souvětí
Od 10 hodin nás čeká živé vysílání výuky z naší třídy. Připravený mějte sešit školní na český jazyk, psací potřeby, učebnici a dobrou náladu.
Prosím všechny žáky, kteří se přihlásí v 10:05 a déle, aby nás pozdravili pouhým zamáváním a v tichosti poslouchali. IT oddělení nám radí, abychom měli vypnuté mikrofony. Tím by měl být přenos zvuku i obrazu plynulý a to i pro ty z vás, kteří máte slabší internet nebo jste připojení přes Wi-Fi. Kamery si tedy zkusíme nechat spuštěné :) Po výkladu bude prostor pro dotazy. To se samozřejmě netýká situace, kdy je položena otázka. V tento okamžik odpoví pouze žák/žákyně, kterému/é je otázka položena. Děkuji za spolupráci, přátelé.
PREZENTACE Z DNEŠNÍ HODINY ZDE KE STAŽENÍ.
Od 11 hodin, tj. třetí vyučovací hodinu vás čeká procvičování:
Doplň i/í, y/ý, podstatná jména podtrhni rovnou čarou a slovesa vlnovkou. Cvičení vypracuj do sešitu, poté vyfoť a pošli na WhatssApp podpoře 4.C nebo emailem na seda@skola-kbely.cz
V_dra má b_stré oči. Vilu ob_vá bohatá rodina. Hokejista je vel_ce s_lný. Měl velmi dlouhý jaz_k. V_let na bl_zký hrad. Nový domácí mazl_ček. M_slel to dobře. Byl velice trpěl_vý. M_ši mají rády s_r. Koupili s_pký p_sek.
Přeji vám úspěšný den :)